Lista


En rolig lista jag hittade hos Helenésjul


Jag borde sluta köpa julsaker på tradera och lägga pengarna på sparkontot istället! Men det är svårt, finns så mycket fint!

Jag har en önskan att alla i hela världen la bort alkoholen under julen och inte se ledigheten som en anledning att dricka. Bort bort bort, fram med julmusten och fira barnens stora högtid nykter med glädje!

Jag skulle vilja att det var "okej" att julpynta redan i oktober. Oj vad jag skulle pynta!

Jag gillar att gå runt i affärer och kolla på deras julsortiment. Man kan hitta så mycket fint!

Jag älskar att baka och laga mat. Att få stå där bakom spisen och få göra godis, bröd och mat. Sen få höra allas kommentarer om hur gott det är! Jag skiner som en sol då!

Jag måste fara till stan snart och fixa klart alla julklappar. Gillar att vara förberedd och slippa jaga runt som en galning den 23 december :)

Jag behöver snö för att få den riktiga julkänslan. Kyla och 1 meter snö. Trots att vi bor i Västerbotten har det hänt några gånger att vi har snöfritt. Förra året hade vi plusgrader under julhelgen. Deprimerande? Ja..

Jag får lite irritationskänslor när folk klagar över "varför ta man fram julen redan nu?" Var tyst och njut av den underbara högtiden istället!

Jag har inte smakat nya lusse och pepparkaksglöggen än. Är jätte nyfiken!

Jag kan inte låta bli glögg. Finns alltid en glögg flaska året runt hos oss! Drick jag det inte så gör jag den underbara glöggsåsen som ni hittar i den här länken!

Jag vill inte vara utan tomten. Tomten ska besöka oss. Tror det bero på att nu har jag själv barn som pratar om tomten så självklart han ska komma då.

Jag borde inte äta så mycket gott kring jul haha man bli så rund! Men mellan jul och nyår räknas det inte vad man äter, det är mellan nyår och jul :)

Jag gillar inte lutfisk. Kan skippas och kastas långt bort från mitt julbord!

Jag älskar inte att bygga pepparkakshus! Det är ett enda stor pillerjobb och slutar med att hela huset kraschar och man är själv illröd av ilska.. Haha!

Jag måste inte jobba 1 advent, har redan tagit ledig den söndagen. Överlycklig! Då ska det pyntas och gå på julskyltningen!!

Jag behöver inte blogga om julen, egentligen... Men jag gör det ändå för de är bara såååå kul ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback