Bakning till jul

Jag fullkomligt älskar att baka och laga mat. Men i år har jag faktiskt lovat mig själv; Ingen större bakning!
Varför? För varje år står vi med bakverk fulla frysen, godis fulla skafferiet, och inget blir uppätet! Sen till påsk kastas allt bort, allt i onödan! Så i år blir det en paradisask, lussebullar och saffranspannacotta på julafton. Då räcker de. Vi behöver inte mera så. Men ska väl aldrig säg aldrig haha!
 
 
 
Kan dock tänka mig att det blir att testa på någon ny maträtt, kommer att grava laxen själv och göra egen inlagd sill. Även egen gravad lax sås och sånt smått och gott, men det äts ju upp. Om inte före jul så på julbordet!
 
Hur gör ni? Kommer det bli mycket godisbak?

Kommentarer
KATTIS - Bloggar om julen säger:

Kommer bli massa julbak här, det är så himla mysigt att julbaka till julmusik o se snön falla utanför :)

2015-09-25 | 19:25:25
Bloggadress: http://www.christmaslady.blogg.se
Jennie säger:

Känner igen det där, lussekatter går åt men inte så mycket annat. Tänkte kanske baka och ta med till jobbet i december, där brukar det i alla fall vara uppskattat :)

2015-09-25 | 20:00:43
Bloggadress: http://adventstid.se
Anonym säger:

Men varför äts det inte upp??

/Marlene

2015-09-25 | 21:16:29
mykindofchristmas.blogg.se säger:

Oj hade jag aldrig klarat, jag bakar väldigt mycket i december. Men vi äter det också genom hela december och sparar det inte bara till julafton! :)

2015-09-26 | 10:07:42
Bloggadress: http://mykindofchristmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback