Pepparkakskola

 
alltså... hur goda är inte dom här? Mina favoriter! och dessutom göra dom själva, blir dom ännu godare!
 
Receptet gäller för 60 st
 
Ingredienser
100 g Smör
2 dl vispgrädde
3dl strösocker
1 dl ljus sirap
1 tsk vaniljsocker
2 tsk pepparkakskrydda
 
Gör så här:
 
Smält smöret i en tjockbottnad, vid kastrull. Tillsätt grädde, socker, sirap och vaniljsocker. Koka utan lock, ca 15 min i en vid kastrull eller 30 min i en gryta med mindre botten. Rör om då och då tills smeten håller ett kulprov. Smaksätt med pepparkakskrydda. Häll upp smeten på en oljad plåt. Låt svalna, skär eller klipp i bitar. Slå in i papper och förvara kallt.
 
 
 
 

Kommentarer
johanna säger:

Dom är jättegoda när man köper dom, har aldrig testat att göra egna faktiskt. får väl ta och göra det :)

2014-09-18 | 14:11:22
Bloggadress: http://www.arildsdottir.blogg.se
Sussi säger:

Tack för receptet, det får jag ta och testa iår. Älskar pepparkakskolor!

Svar: Jo jag oxå, skriv upp de så du inte glömmer bort de! :)
Julboggen

2014-09-25 | 10:14:29
Bloggadress: http://enkeljul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback