Julmarknad Umeå

Ibland känner man sig dåligt uppdaterat.
Har alltid velat fara på en julmarknad men aldrig hittat någon. Har väl inte sökt så intensivt heller! Men såg nu att Umeå bruka ha julmarknad, på flera ställen vad jag förstår?! Och frågan är, varför har jag aldrig sett eller vetat om det förut?
 
Så i år ska jag på någon av dom! Så mysigt! Kan det möjligtvis finnas någon fler julbloggar som kommer eller har varit där? Vi är ju flera ifrån norrland :)
 
Får längtan till skyltsöndag när jag tänker på julmarknad. Förra året jobbade jag så hann bara möta upp sambon och dottern en snabbis i byn för att dottern skulle få träffa tomten. Men i år är jag ju mammaledig så i år ska vi absolut vara där en längre stund!
 
 

Kommentarer
Annas Strålande Jul säger:

Jag har inte varit på julmarknaden i Umeå ännu, trots att jag nu bott i trakten i tre år. Får se om det blir av i år. I sådana fall är det väl den på Gammlia jag har haft i åtanke. Renmarkstorget inne i stan brukar också ha någon typ av julmarknad tror jag. :)

Svar: Du skriver du bor i trakten, vars är det då? :) Och det brukar väl vara marknad på lantbrukgymnasiet oxå? Jo finns lite överallt så bara bestämma sig vilken, eller alla kanske haha!
Julboggen

2015-09-09 | 22:35:36
Bloggadress: http://julstralandejul.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback