Alla nya glöggsmaker!

Ingen julfantast ha väl missat att både saturnus och blossa har kommit ut med sina nya glöggsmaker. Vi gör en snabbgenomgång tänkte jag.
 
Saturnus:
Info hittat på deras sida Saturnus.se
 
 
 

Glögg utan tillsatt socker

Glögg utan tillsatt socker produkten för dig som vill att glögg ska smaka glögg. Med kryddnejlika, kardemumma, kanel, ingefära, pomerans och smakrikt spanskt rödvin för extra fyllighet. En glögg där vi inte gjort avkall på smaken – bara sockret. 75 cl.

 
 

Årets premium Havtorn

Årets premium är en ny glöggserie med smaker inspirerade av den svenska naturen. Först ut i denna nya tradition är Gotlands gula guld havtorn. Ett gyllene bär med frisk, fruktig smak och mycket karaktär. En god och sofistikerad vinterdryck som kan serveras såväl rykande varm som frostigt kall med en isbit.
 
 

Ekologisk glögg

Nu lanserar vi den första ekologiska, alkoholfria glöggen. Glöggen är gjord på en bas av vindruvor och svarta vinbär med klassiska julkryddor som kanel, kardemumma, kryddnejlika, ingefära och pomerans.  75 cl

Den här är jag mest nyfiken på! Både att den är eko och att den låter fantastikt gott! Med den blandningen borde det bli succe!

 

 

 

 

Glögg med Calvados

Vår äppelvinsglögg spetsad med Calvados (20 %vol, 50 cl) är hantverksmässigt framtagen med ett fruktigt äppelvin och ekfatslagrad Calvados från Normandie. Glöggen har en mjuk och välbalanserad smak, med en tydlig destillat- och ekfatston.

Den här låter inte tokig heller, dock gillar jag inte glögg med sprit i. Tycker spriten tar över alldeles för mycket! Men den här kanske vore nåt att testa som kanske ändrar min åsikt?

 

Jag ser verkligen fram emot att få testa dom här framöver!

 

Och så var det Blossas nyhet Earl Grey

Fruktansvärt otippat och jag undrar verkligen, hur tusan ska den smaka?

 

 

 
Men som sagt, glögg med starksprit är inget som faller mig i smaken. Har aldrig smakat någon Blossa starkglögg någonsin! En klunk av en stark glögg och aldrig mera! Flaskan var riktigt snygg och hade gärna fått stått i mitt skåp =)
 
 

 

 

 

 

Kommentarer
Mer jul - Lillie säger:

Jag undrar lite hur earl grey smakar med alkohol i. Och sen blir jag inte så nyfiken på att smaka när jag tänker på hälften glögg hälften te. Första tanken är att det kommer smaka lite utspätt :P

Svar: Eller en bismak av te i glöggen? Nä usch! Fast vi ska inte säga nåt, den kanske överraskar! :)
Julboggen

2015-09-10 | 20:50:32
Bloggadress: http://merjul.blogg.se
Mer jul - Lillie säger:

Ja vi får prova den helt enkelt! :)

2015-09-12 | 10:04:49
Bloggadress: http://merjul.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback