Julfika

Nu får ni läsare komma med goda tips och ideér!
 
Mina arbetskollegor ska komma hit på glögg/julfika närmare jul. Och då kommer funderationen: Vad ska jag bjuda på? Självklart glögg och lussekatter. Men vore roligt med något mer, något mer "maffigt", om ni förstår? Typ någon tårta, cheesecake och dylikt. Ge mer era godaste tips! :) (att det ska vara jultema på fikat tror jag ni förstår ;))
 
Annars i julens tecken har det inte hänt så mycket. Jag städar och gnor inför nästa veckans pyntade då gardiner och lysen ska upp. Tänk er att nästa söndag är det första advent?! Hoppas de kommer snö innan dess, det lilla vi hade försvann såklart och imorse var det spöregn i backen. Jätte tråkigt!
 
I helgen är det julbak med systrarna som står på schemat. Det blir nog det vanliga, lussekatter, syltgrottor, saffransskorpor och nåt godis. 
 
 
 

Kommentarer
Sandra säger:

Hej! I nya numret av Matmagasinet finns ett recept på saffranstårta med kanel- och mandelbotten. Det lät gott! Eller varför inte en cheesecake med lingon? /Sandra

Svar: aha, den ska jag leta upp! Tack!
Julboggen

2015-11-17 | 21:26:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback