En vit jul

"Att önska sig en jul utan en pappa som dricker för mycket
 
Som barn ska man önska sig fina leksaker i julklapp. Inte önska sig en jul utan att ens pappa dricker för mycket.
 
Vet att jag inte är den enda. Inte den enda som haft den där stora klumpen i magen varje julafton för att min pappa ska dricka för mycket. Den känslan av otrygghet på en dag som ska vara årets mysigaste dag önskar jag ingen. Varje julafton så länge jag kan minnas har jag haft den känslan. Den känslan som bara alkohol och vuxna människor kan få en att känna. Julafton ska inte handla om vuxna och alkohol. Den ska handla om att vara tillsammans och att få känna sig trygg. Som barn ska man önska sig fina leksaker i julklapp. Inte önska sig en jul utan att ens pappa dricker för mycket."
 
Ett urklipp från vitjul.se. Alla barn har rätt till en vit jul!

Där kan du skriva ner ditt namn och med heder o samvete lova att avstå från alkoholhaltiga drycker över 2.25 %. Själv kan jag mer än gärna bara dricka must å avstå från allt med provent överhuvudtaget utan att skriva ner det men är en smart idé då dom skänker 1 kr per namnteckning till Upplevelsepresent.se. 
 
Har aldrig förstått det där med alkohol och jul? Kommer nog aldrig förstå det heller... 
Jag skriver ner mitt namn, gör du?
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback