Granen står så grön och grann i stugan...

Hej alla läsare! 
Hur har ni haft det i helgen? Har den varit bra? Har ni börjat planera julen mera?

Själv har den varit rätt lugn. Var på utställning med min st bernhard i lördags, söndag lugn dag med min lilla familj. Klockan åtta på morgon stod jag och dottern å gjorde en fardagstårta :) Så pappan i huset fick frukost uppdukat med tända ljus överallt och till dotterns glädje tårta efter frukosten haha.
 
Nä slut pratat om "icke-jul" relaterat!

Igår åkte utegranen upp! När vi ändå höll på fick slingan oxå sättas fast + fixa med alla sladdar å kablar som nu är uppsatta överallt.
 
 
 
Efter maten hade jag tänkt gå ut och mäta lite å se vars jag sätta upp min granslinga. Jag vet inte hur ni eller andra tänker men jag känner att i år vill jag vara färdig 1 advent, inte börja med pynt och jul då. För hur skönt vore det inte att vakna upp på söndan och känna att nu är det dax för nedräkningen? Kunna gå på julskyltningen
och komma hem till ett hus som är färdigt och bara kunna ta sig en kopp glögg i soffan, allt i lugn och ro!

Kommentarer
johanna säger:

Jag tycker det är jätteskönt att kunna ha pyntningen klar till 1:a advent, då känner man sig mycket mer i fas när det väl är dags för allt firande :)

Svar: Eller hur, slippa tokstäda och pynta under en dag då det mest redan händer!
Julboggen

2014-11-10 | 13:03:18
Bloggadress: http://www.arildsdottir.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback