Julstädar soffan och annat diverse

Härlig rubrik eller hur?
 
Men ungefär är det så. Jag har noll koll på vad jag ska blogga om trots att dagarna går runt i julens tecken! I fredags t ex var vi i stan, hem följde det jag skrev om tidigare ifrån så nu har jag äntligen min tomte som ska stå ute på bron och hälsa alla välkomna! :)
Dom julklapparna vi har handlat in har blivit inslagna och julgardinerna håller på att sys upp (till symaskinen sa upp sig själv och brann upp men det är en annan historia.. haha)
 
Jag har bakat mjuk pepparkaka och pepparkakskola, dricker must och äter rödbetssallad samtidigt som julmusik i bakrunden och det bläddras i Allers julmagasin. Men ändå vet jag inte vad jag ska skriva om i min julblogg! Skyller på sömnlösa amningsnätter ;)
 
Hoppas inspirationen börjar bubbla upp ju närmar advent vi kommer. Fick frågan av sambon "När ha du tänkt börja pynta då?" Tjaaa.... Mitten av november? "Nää kan du inte vänta liiite längre?" Veckan före advent då? "Ja..ja.. mera lämpligt!" Haha!
 
Och till rubriken.. Idag fick våran stora soffa en genomgrundlig städning! Vi har en tygsoffa där tyget inte går att ta bort så jag skrubbade upp den med någon rengörningsmedel och vatten med lite såpa och ättika. En riktigt julstädning fick den! Brukar ni också göra grundliga stora rengörningar kring stora högtider?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback