Brev till tomten

Tomten 173 00 Tomteboda
Man kan också maila till tomten: [email protected]
 
"Barn började skriva till Tomten i Sverige för omkring hundra år sedan. Förr gick breven till tidningen Jultomten, men sedan den lades ned på 40-talet har breven skickats till Tomten på Posten. Först var det posthuset på Skansen som skötte det praktiska. Men sedan 1983 kommer Tomtens brev till Tomteboda. På 40-talet började även barn i andra länder upptäcka att Tomten bor i Norden och sedan dess kommer en stor mängd brev från utländska barn.
Julen är hektisk för Tomten i Tomteboda som får omkring 100 000 brev varje år. Breven innehåller allt från önskelistor och presenter till kartor och tips. Det är främst barn från Sverige som skriver men också från resten av världen. Alla barn som skriver brev till Tomten får ett svar och en liten gåva. Det gäller även dem som skickar sina önskelistor till Tomten via Internet, förutsatt att de lämnar sin postadress"
 
Min dotter kommer att skicka i år, kommer era barn göra de?
 
 

Kommentarer
johanna säger:

Det är så mysigt med brev till tomten tycker jag :) Mitt barn kommer nog vara lite för litet för att förstå grejjen i år :P men jag sparar tanken till senare absolut :)

2014-09-17 | 10:38:19
Bloggadress: http://arildsdottir.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback