Dufvenkrooks Fikon & Portvinsglögg - recension

 
Min första glöggrecension kan läsa HÄR
 

Då var det dax för den andra smakprovet ifrån glöggflaskorna jag har fått utav Herrljunga och Dufvenkrooks. Den här gången var det den jag var mest nyfiken på Dufvenkrooks Fikon&Portvin.

Första lukten? Frän doft. Sambon uttryckte "Den luktar pepparrot!" Själv vet jag inte hur pepparrot luktar men kan säga att den luktade frän och underligt. Inte alls den goda kryddoften som brukar komma ifrån glögg.
Vi var rädd att den skulle smaka lika som den luktade. Men där förvånad den! Den smakade mycket bättre än luktade. Men fortfarande en liten frän eftersmak som nog kommer ifrån fikonen. Lagomt söt, lagomt mycket kryddor och alkoholsmak. Dock var den inte riktigt våran smak, vi är inga fikonälskare heller så kan nog bero på det :)
 
Kommer det bli en till flaska? Tveksamt.
 
 Vi ger Dufvenkrooks Fikon&Portvinsglögg 3 av 5 tomtegubbar!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback