Nyårslöfte - är det värt?

En tanke slog mig, det är ändå ganska julrelaterat. Nyårslöfte. Är det värt att lägga något sånt? Brukar man hålla det? Det vanligaste brukar, kan jag gissa, vara att man ska träna/gå ner i vikt. Eller kanske sluta äta godis/chips, sluta röka/snusa. Vad brukar ni lägga för löfte?
 
Tror det här året är det enda jag kan minnas som jag har hållit mitt nyårslöfte! Det var att jag skulle gå ner i vikt och börja röra på mig mera. Minus 6kg senare och en kondition som är såå mycket bättre sitter jag här nu ett år senare. Passande nog äter jag rotfruktchips med ett glas mjölk haha men är det gott så är det :) Faktiskt ganska skönt att ändrat sin livstil med mera rörelser och bättre mat å mindre onyttigt. Det gör nog mycket att vi är två om att ändra livstil, gubben har lyckats med 20kg på två år så där ligger jag i lä haha men är så stolt!
 
I år då? 2015, vad ska vi ändra på? Själv har jag tänkt att jag ska ta tag i att utbilda ena hunden vidare. Han sitter på så mycket styrka och klokhet så vore otroligt synd att inte ta ut på också.
 
Ni då? Har ni funderat på ett nyårslöfte? Berätta!
 
 

Kommentarer
Nilli säger:

Jag och sambon har haft som löfte i år att prova en ny restaurang i månaden, det har gått alldeles utmärkt, vi älskar att gå ut och äta, men det blir ofta att man går till "de gamla vanliga", så nu har vi verkligen fått prova de där ställena vi alltid tänkt att vi vill prova. Superkul! Risken är nog att vi håller kvar vid samma löfte till nästa år...

2014-11-14 | 07:27:36
Bloggadress: http://ximasbynilli.blogspot.se/
Ulrika säger:

Jag har börjat med nyårslöften som befriar mig. Ett år bestämde jag att jag skulle sluta med skrock - och gjorde det. Himla skönt! Ett annat år lovade jag mig att sluta läsa dödsannonser (blev så ledsen och illa berörd av barnannonser, unga vuxna och saknadannonserna). Jag själv mår bättre av det, men jag faller i fällan ibland. Människor och människors öden fascinerar mig.

Så! Jag kan verkligen rekommendera ett befrielse-löfte!
(Men det har du ju redan testat - med framgång - verkar det som!)

2014-11-14 | 07:37:51
Bloggadress: http://juljakten.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback